20. 11. 2016
Na projektu zklidnění severojižní pražské magistrály bude hlavní město spolupracovat s celosvětově uznávaným dánským architektem Janem Gehlem.
Měla by být magistrála pouze dopravní tepnou, nebo i místem pro chodce? Vedení města má poměrně jasný názor chce v budoucnu z nyní nevzhledné a neprostupné silnice udělat městský bulvár, který by byl přívětivý nejenom pro auta.
Vyplývá to z návrhů, které v minulosti prezentoval městský Institut plánování a rozvoje (IPR). Ten bude při dalších přípravách spolupracovat s týmem dánského architekta a urbanisty Jana Gehla, který patří mezi nejznámější jména ve svém oboru.
„Jan Gehl radí městům po celém světě, jak vytvářet městské prostory pro lidi. Přístup je založen na podrobných analýzách života a chování lidí ve veřejném prostoru. Jeho služeb využívá Londýn, Vídeň, Kodaň, Oslo, Moskva, New York, Los Angeles, San Francisco, Sydney, Melbourne a další," vysvětlil mluvčí IPR Marek Vácha.
Jeho slova potvrdil i sám Gehl. „Naše práce se soustředí na lidský rozměr, zaměřujeme se na to, jak je zastavěné prostředí spojeno s každodenním životem lidí," přiblížil.
Gehlovo architektonické studio pro Prahu uskuteční podrobné průzkumy potřeb a očekávání uživatelů magistrály a přilehlých veřejných prostorů. Úpravy by se měly v budoucnu týkat území, ohraničeného na severu tokem Vltavy a na jihu Nuselským údolím.
„Návrh bude řešit možnosti pohybu napříč přes magistrálu, stejně jako podobu parků a náměstí podél ulice. Nepočítá se však s žádným radikálním omezením přepravní kapacity, cílem projektu je spíše lepší vyvážení jednotlivých funkcí, které má plnit významná ulice," doplnil Vácha s tím, že výstupem spolupráce by měl být akční plán s krátkodobými úpravami, jejichž účinky budou brzy patrné, i s dlouhodobými kroky a systémovými změnami.
Spolupráci vítá primátorka Adriana Krnáčová, stejně jako její náměstkyně pro územní plánování Petra Kolínská a náměstek pro dopravu Petr Dolínek. „Jan Gehl a jeho tým jsou pozoruhodní především tím, jak komplexně k práci architekta přistupují. Jejich přístup je cenný v tom, že myslí i na to, jak navrhované změny ve městě komunikovat a diskutovat tak, aby byly výsledkem společenského konsenzu. Důležité je i know-how, jak změny ve městě rozfázovat a jak od drobných opatření postupně přecházet až k systémovým změnám," sdělila.
Zdroj: http://prazsky.denik.cz/zpravy_region/s-magistralou-pomuze-hlavnimu-mestu-svetoznamy-architekt-20161018.html
Datum: 18.10.2016
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je dovoleno pouze se svolením
Partnerství pro městskou mobilitu, z.s. a s uvedením zdroje.